16. marts 2018 Facebook LinkedIn Twitter

Grænseoverskridende biologiundervisning i 2.a

​​I biologi arbejder vi for tiden med temaet "Sexologi", og torsdag den 15. marts handlede undervisningen om hvad der sker, når vi bliver forelskede og udvikler hengivenhed og tilknytning. Vi sna​kkede om hvilke hormoner der bliver udskilt under forelskelse, og vores lærer fortalte, at når vi får øje på vores "udkårne", så pumpes der adrenalin rundt i kroppen, og fight-or-flight-reaktionen bliver aktiveret. For at give os et eksempel på denne rea​ktion, som også bliver aktiveret, når man er bange, tog vores lærer - til vores alles overraskelse - en stor fugleedderkop frem, som han havde gemt under skrivebordet. Man så straks forskellige reaktioner i klassen, hvor nogle var fascinerede af edderkoppen, samtidig med at andre blev bange. Efter timen var der mulighed for, at vi kunne overskide grænser og holde edderkoppen. Kamilla holdt edderkoppen med stor skræk og svedige håndfalder, mens August holdt den i rolige hænder. Vi syntes, at det var virkelig sjovt at få et så konkret eksempel på den følelse, som vi lige havde lært om, og selv dem, som var bange for edderkoppen, syntes det var en fed oplevelse.

Af August, Kamilla og Nanna L. 2.a



Return til nyhedsoversigten